måndag 7 december 2009

Sl...

Har en dålig vana att alltid komman sent till skolan. Har ställt fram alla klockor i hela lägenheten så att jag går 5 minuter före oavsätt vad jag ska göra.
Men när jag kommer ut ur huset ser jag min buss åka. Och det gäller alla bussar. Nu har jag börjat gå 10 minuter innan och hinner knappt.
Har det med att Sl's anställda har fått nog av alla som åker buss och tutar och kör istället för att åka den tid de ska. "Gasar lite extra i backen så kanske 4 personer missar bussen idag igen. Så ska de få smaka på lite jobbiga situationer. "

Eller hur ska det vara egentligen?
Vi brukar vara ett gäng nere vid bussen som väntar förgäves på nästa buss. Eftersom den vi skulle tagit har redan åkt. 5 minuter tidigare.
och det är inte lite folk....

Jag skyller på sl. Det är jag som är ute i god tid och sl som är för tidig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar