tisdag 9 februari 2010

Värmdö Gymnasium

Idag har jag haft kontakt med flera elever som går på VGY. Har fått reda på att nationaldemokraterna och ung vänster var där. Var säkert flera om någon får väl rätta mig om jag har fel.

Jag slänger in en LÄNK till regionala nyheter Uppland från SVT som visades ikväll 19.15.

DN har skrivit om det HÄR
SVD har skrivit om det HÄR

Väntar på vad AFA har att skriva om på deras hemsida. Men vet aldrig om de kanske slänger upp en nyhet.
NDU har inte lagt upp nånting än heller.

8 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Lite om NDUs besök på skolan från Ung Vänster:
    http://www.ungvanster.se/storstockholm/news.php?newsid=341

    SvaraRadera
  3. Nu när man tillåter ND och SD kan man lika gärna bjuda in svenska-alqaida och lite till. Så får man lite perspektiv på "dialogen".

    Idiotiskt att man låter rasister komma till tals, det enda de gör är att antingen värva andra idioter, eller äckla samhället. Jag ser ingen samhällsnytta i rektorns beslut.

    Den rektorn behöver lära sig lite empati och att göra skolmiljön behaglig och inte ett forum för rasism och hatpropaganda.

    Ville säkert bara synas med i nyheterna, vilken clown

    SvaraRadera
  4. ""Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem."
    Voltaire

    SvaraRadera
  5. Det var inte Voltaire som skrev det...

    SvaraRadera
  6. Det var Evelyn Beatrice Hall som skrev det...

    SvaraRadera
  7. Skulle inte dö för att låta exempelvis homofober stå och predika hur fel det är.

    SvaraRadera
  8. Men Emelie, om man hårddrar det skulle man kunna säga att det visar hur intolerant du är. Men du har ju rätt att tycka som du vill, eller hur?
    Så länge jag har en möjlighet att argumentera emot t.ex. homofober eller nassar, så ser jag helst att även de får framföra sina åsikter. Så fort vi får lust att förbjuda vissa åsikter, så bör vi tänka efter om vi själva skulle tycka om att bli tystade på samma sätt.
    Det spelar ingen roll hur "rätt" åsikten är.

    SvaraRadera