söndag 30 januari 2011

en helg på djurö

Sitter på Lunch-seminariet om lite allt möjligt. Handlar om mycket inom politik och är breddat ordentligt. Vi ska rulla till lunchen nu. återkommer sen
____

Nu på eftermiddagen ska vi lyssna på ett seminarium om "framgångsfaktorer inom utbildningsområdet". Efter det ska jag och skaran jag umgås med flytta oss till Ungdomspolitik's seminariet.

Vi har fått PP-papper om proVarmdo och Elisabeth Fredell , Anette Lindberg och rektorer från Hemmesta skolan ska informera & berätta om hur det funkar på proV. Hemmestaskolans 6-9 står i centrum under dagens första en-timmasseminarium.
Som lite ny är det många små-svåra ord som jag inte lärde mig på min tid som grundskolelev.

Under helgen har det vart många fina seminarium om kommunens uppgifter och framtid. Vi åt en tre-rätters middag igår och satt runt borden i djupa politiska diskussioner.
Under kvällen satte vi oss med gitarrer och sjöng vanliga och ovanliga svenska visor och knepade ihop texter från ingenstans när minnet fallerade. Fina timmars sömn och idag, dagen har bjudit på "skolfotografering" och nämndsammanträdanden. ska tydligen avsluta dagen klockan 16.00. Men man vet ju aldrig med politiker....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar